Thursday, February 16, 2012

大记过

事情,有了180度大逆转,只过了几个小时的时间,就被抖出了几个背板、谎言、伤害的事。他不忠,对婚姻、对自己、对我。刚知道的时候,是被怒气气昏了,气得手都在抖。之前被两个男友背叛的恐惧和难过、难堪和失望,一股脑涌上心头。任谁都感到无助。当时只是很想直接杀到他面前去找他对质。我没能马上赶到他面前,反而多了两个小时好好安抚自己的情绪。只能说,上帝有祂的时间。等到冷静下来好好想想,好多事情都看得透彻,不再有那么多的责怪和气愤。很庆幸到了他面前的语气和情绪都稍稍在控制中。

任谁都无法原谅。脑海中不断是这句话。所以在他面前,不断说伤害他的话、说负面的话,说一些让自己听了都觉得悲哀的傻话。到了这种地步,谁还有好心情看看今天的天空蓝不蓝、海水清不清。我们都傻。可能都太年轻不懂事。这次,没有大哭、没有大闹、没有吵架、没有动手,连一句脏话都没有。至少我没有失去理智,做什么让自己后悔的事。

星期四,晚上祷告会如常。虽然他说,他不喜欢我再像个罗嗦阿姨一样,不断提到什么上帝、什么罪、什么祷告,我依然把他带进我的祷告。这是我唯一可以、最后为他做的。不管别人怎么看我,我还是不放弃忠于我的信仰。我知道只有上帝的怜悯可以为他再做什么。因为我也是软弱的、会犯错的。祷告之后,我释怀了。没有,完全没有恨他的感觉。在这之前,我不顾他可能会再怎么看不起我、笑我笨蛋,又或者他可能会反感我,我发了一封sms给他,内容大概是:等到你把事情看清楚的那天,我们还会是朋友。出外求学顺利。目的只是希望他可以好好的。

Today’s Mitchell: “Just to let you know that I care for you more than you can imagine”. I said it, I mean it. 

2 comments:

  1. girl, something happened? anyway, I'm glad that you back to God at the end and not to hate..
    Let's see this, hopefully this help:

    My Dear Lost Sheep:
    You ask Me where I am. My child, I am with you and I always will be. You are weak, but in Me you're strong.I love you so much that I can't let you die. I am so close that I feel everything you feel.
    I know what you are going through, for I am going through with you. But I've set you free and you must stand firm. You do not need to die physically for my enemies to be gone, but be crucified with Me and I'll live in you, and you shall love with Me. I will direct you in path of righteousness. My child, I love you and I will never forsake you, for you are truly mine. --Love God.

    all the best ya..we're always here! *hugz*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, sincerely. I guess I couldnt stop myself from telling you the story behind this blog if you're at my side.
      Somehow, I decided not to say much about him as i dont wish that you change your impression toward him due to what happened between me and him. Make it simple that I dont wish to create bad impression of him in you my dear.
      I think I could handle well, although it hurts when comes to my mind, every time.
      I love the phrases that you shared, esp "I know what you are going through, for I am going through with you." This is more than enough for me to move on. Thanks my sweetheart. *hug*

      Delete